ایراد یا اشکال فنی در کالا

  • اشکال و یا ایراد فنی در سیاست مرجوعی و عودت گروه بنزمارت باید حداکثر تا 12 ساعت پس از دریافت کالا، به ما اطلاع دهید.
  • این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری ( شکستگی، عدم کارکرد کالا ) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیر معمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا ( قید شده در دفترچه راهنمای کالا ) را شامل می‌شود.

 مغایرت کالا از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت

  • اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است. مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد. و از آن استفاده نشده وجود مغایرت، باید حداکثر طی 5 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به گروه بنزمارت از طریق تلفن و ایمیل مطلع کنند.
  • در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد. امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.

آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری کالا در سیاست مرجوعی و عودت

  • آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی 5 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به گروه بنزمارت از طریق تلفن و ایمیل اطلاع دهید.

منصرف شدن مشتری

  • اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به گروه بنزمارت اطلاع دهید.
  • اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا 5 ساعت ‏، باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهید. در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌پذیر است. که در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد. و از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شود، بازگرداندن هدیه با آن نیز الزامی است. 
  • لطفاً توجه کنید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

 آسیب دیدگی کالا در حمل و نقل

  • آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی 5 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به گروه بنزمارت اطلاع دهید.
  • با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.
  • کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به گروه بنزمارت ارسال شود.
  • در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد. مشتری می‏‌تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند. تا جهت بررسی و ارسال مجدد به گروه بنزمارت برگردد.

 کالا را در سیاست مرجوعی و عودت چطور ارسال کنید؟

  • لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش گروه بنزمارت تماس بگیرید.
  • از ارسال کالا بدون هماهنگی با گروه بنزمارت جداً خودداری کنید.
  • برای ارسال، باید کالا به ‏خوبی بسته بندی شود.  
  • برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید).
  • فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل را بنویسید. اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار، همراه سفارش ارسال نشود. از پیش فاکتور ایمیل شده، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانه‌ای بنویسید. برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز استفاده کنید. لازم به ذکر است که هزینه های بازگرداندن کالا به غیر از پست پیشتاز به عهده مشتری است و شرکت تعهدی در قبال این هزینه‌ها ندارد. ولی هزینه پست پیشتاز با ارائه فاکتور و قبض شرکت پست بر اساس تعرفه‌های شرکت پست و طبق قوانین و دستورالعمل های شرکت، پس از تایید خدمات پس از فروش به حساب مشتری واریز می‌شود.
  • کالای خریداری شده را داخل کارتن جداگانه‌ای قرار دهید و از نوشتن آدرس یا هر مورد دیگری روی بسته یا جعبه اصلی خودداری کنید.

 هزینه ارسال در سیاست مرجوعی و عودت چطور محاسبه خواهد شد؟

–  اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید گروه بنزمارت برسد.، هزینه‌های ارسال به عهده ما است.

–  برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به گروه بنزمارت ارسال شود.

–  در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط گروه بنزمارت، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

پس از رسیدن و دریافت کالا توسط گروه بنزمارت، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟

–  گروه بنزمارت ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیب دیدگی توسط گروه بنزمارت تایید شود. کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند. لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ گروه بنزمارت بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی ( مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، گروه بنزمارت تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.
–  اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند.
–  پس از دریافت و پذیرش کالا توسط گروه بنزمارت، بسته به نوع محصول و مشکل مورد اعلام توسط مشتری. تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش. بین 24 تا 48 ساعت کاری زمان می برد.
زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا 24 الی 48 ساعت در نظر گرفته می شود، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش دهد. در کوتاه ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.  
–  از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 48 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
–  ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان گروه بنزمارت است.